Interjú a rendezővel

Az idei évben is Szombathelyen kezdődik a sokak által „igazinak” titulált murvás bajnoki versenyek egészen rövid sora. Lassan két évtizede, hogy a Vas Megyei pályákat koptatja a honi ralisport, így a térség, a pályák jellege közel sem ismeretlen, de annál kedveltebb. Az idei év kihívásairól, programjáról és a valódi „power” gyorsaságiról kérdeztem Markó Tibor rendezőt.

Interjú a rendezővel

 
Az utóbbi évek megszokott menetrendje szerint: ha a bajnokság harmadik versenye, akkor végre murva és Szombathely. 
Egyedülálló, hogy a vasi megyeszékhely mennyire elkötelezett és mennyire magáénak érzi ezt a versenyt. A 2015-ös Szombathelyre történő visszatérés óta egyre szorosabb és egyre konstruktívabb a Város, a térség vezetői és a Marco Racing Team kapcsolata. Örömmel tölt el, hogy itt idén is adott a lehetőségünk egy olyan programot prezentálni, ami picit más, mint a megszokott, mint az átlagos. Ez a házigazdák, a helyi erők nélkül nem menne. És ha már itt tartunk: köszönöm, köszönjük Szombathely! Köszönjük Vas Megye!  
 
 
Az elmúlt években szinte mindenki rajthoz állhatott az ISEUM Rallye-n. Idén kiket vártok, kik indulhatnak?
Folytatjuk a korábban megkezdett utat, így a Rallye 1 (ORB), a Rallye Challenge (ORC), és a Rallye2 OB-k mezőnye mellett a Historic Challenge is képviseltetheti magát. És mivel az RVSZ lehetővé teszi számukra, a MARB-os versenyzők is indulhatnak Rallye2-ben, egyedi rajtengedéllyel. Így már valóban teljes a paletta.
 
És mi lesz az idei menü? 
Talán a legfontosabb infó, hogy a verseny 3 napos. Ez nem új. De az, hogy MINDENKINEK 3 napos, az igen! Pénteken az átvételek, és az ORB kvalifikációja után este az ISEUMnál rajt ceremónia, szombaton az ORB+ORC 6, míg a Rallye2+His Ch 2 gyorsaságit teljesíthet, és vasárnap egyaránt 4-4 gyorsasági vár minden versenyzőre.  
 
Jó, hogy így átrohantunk a programon, de részletezzük egy kicsit kérlek!
OK. Fontos infó, hogy igyekeztünk itt-ott változtatni a programon úgy, hogy a versenyzőknek a pályabejáráson is legyen feladata és ne legyen elég csak leporolni a tavalyi itinert. A másik meghatározó tény, hogy az idei versenyen viszonylag alacsony a gyorsasági szakaszok darabszáma, cserébe viszont nem 6-8km-es sprint szakaszokkal készültünk: az ORB+ORC-nek 13km feletti, a Rallye2+His Ch-nek pedig több mint 15km feletti az átlagos gyorsasági hossza. Idén is sikerült egy újdonságot kitalálni, és tető alá hozni, remélem, hogy elnyeri a versenyzők és a nézők tetszését. 
 
 
Akkor most már lelőhetjük a poént, ugye? …hogy idén is a legnehezebb szakasz lesz a power stage. 
Lőjük! Persze ahogy tavaly, úgy idén sem véletlen, hogy így alakult. Az ISEUM Rallye 2018 utolsó gyorsasági szakasza 22,5km hosszú lesz minden induló számára. 
 
 
Szóval akkor: ORB, ORC?

csütörtök pályabejárás, HIVATALOS TESZT,
 
péntek pályabejárás, adminisztratív és délután kvalifikáció, majd sötétedés után rajtceremónia az ISEUMnál, és kis hazánkban ismét csak itt, Szombathelyen valósulhat meg, hogy a verseny mezőnyét a megyei jogú város főterén „állítjuk ki”, azaz, itt alakítjuk ki az éjszakai gyűjtőt (PF).
 
szombaton 2 helyszínen, 6 gyorsasági (3 „kör”), 3 féle verzióban, összesen közel 60km gyorsaságival. Az első autó 15:58h-kor áll be a PF-be.
 
vasárnap 2 helyszín, 4 gyorsasági (2 „kör”), összesen több mint 75km gyorsasági szakasszal. A programot úgy alakítottuk ki, hogy az utolsó, azaz „power stage” szakasz 22,50km hosszú legyen, csak, hogy ne legyen sétagalopp a vége. A cél ceremónia 14:42h-kor kezdődik, az első autó pedig 15:10h-kor áll PF-be.
Így az ORB és ORC mezőnye összesen közel 135km-t teljesít az idei első murvás versenyen, Szombathelyen. És, hogy kisebb legyen az esetleges por okozta kellemetlenség, két perces időközökkel rajtolnak az indulók.
  
 
És a Rallye2, Historic Challenge?
A legfontosabb infó, hogy a Rallye2-nek ezúttal is „nagy versenyt” rendezhetünk, hiszen több mint 98km gyorsaságival, rajtceremónia + 2 nap versennyel és 1,5-ös szorzóval várjuk Őket!
 
csütörtök HIVATALOS TESZT és akár már csütörtökön is járhatnak be pályát, ez nem extra előny, hiszen korlátozott a pályabejárás (max.4 alkalom)
 
péntek pályabejárás, adminisztratív és technikai átvételek. És akár csak tavaly, az idei évben is részt vehet a Rallye2 – és a His CH – mezőnye a rajtceremónián, és ők is részesei lehetnek a főtéren kialakított úttörő Rallye kiállításunknak, hiszen Ők is ide érkeznek majd éjszakai gyűjtőbe (PF).
 
szombaton Már szombaton is versenyezni fog a Rallye! 2 helyszínen, 1-1 gyorsasági (1 „kör”), összesen több mint 23km gyorsaságival. Az első autó 18:28h-kor áll be a PF-be.
 
vasárnap 2 helyszín, 4 gyorsasági (2 „kör”), összesen több mint 75km gyorsasági szakasszal. A programot úgy alakítottuk ki, hogy az utolsó, azaz „power stage” szakasz a Ralye2-nek is 22,50km hosszú legyen, csak, hogy Ők se unatkozzanak. A cél ceremónia 17:12h-kor kezdődik, az első autó pedig 17:40h-kor áll PF-be.

Így a Rallye2 és a Historic Ch mezőnye összesen több, mint 98km-t teljesít az idei első murvás versenyen, Szombathelyen. Természetesen a R2 ás a His Ch is 2 percre rajtol a hétvégén. 
 
murvan_az_igazi_-_iseum_rallye_2018_2
 
Milyen kiegészítő dolgokkal készültök?
Kezdjük a miért-tel. Szerintem azért fontosak ezek az „apróságok” mert a normálisan felépített és üzemeltetett gyorsasági szakaszokon kívül – ami az alap – pontosan ezek a kiegészítő rendelkezések nyújt(hat)ják a versenyzőknek azt a pluszt, amitől még inkább versenyzőnek érezhetik magukat. Idén is lesz verseny közben autómosás, idén is szinte minden csapatjárművet beengedünk a szervizbe, ezzel is egyszerűsítve a csapatok mozgását, megszervezzük az esti rajtceremóniát és kivételes Parc Femét a főtérre. Idén is a szervizben alakítjuk az 1. nap utáni parc fermé-t, ez is kényelmi szempontokat szolgál. A hosszú gyorsokról már beszéltünk, a gyorsasági – etap arány sem rossz, ahogy a Rallye2 szorzója is extra. Kb ennyi, ami az előírásokon felül teljesül idén Szombathelyen.
 
Szóba került a hivatalos teszt...
A már-már klasszikusnak nevezhető teszttel várjuk az érdeklődőket a verseny előtti csütörtökön, Káldon. A versenykiírás elején megtalálható lesz a teszt infó csak úgy, mint a verseny hivatalos weboldalán: www.savariarallye.hu-n. 2018. május 24. csütörtökön, 14:00 – 19:00h között állunk a tesztelni vágyók rendelkezésére, az ismert 3,90km-es szakasszal. A teszt megrendezéséhez min. 20 nevező szükséges, és előzetesen regisztrálni kell a rallyeoffice@gmail.com-on.
 
murvan_az_igazi_-_iseum_rallye_2018_3
 
Kérted, hogy beszéljünk az előfutási lehetőségről.
Igen! A biztosítási tervünk hiánytalan megvalósítása érdekében még néhány előfutó jelentkezését el tudjuk fogadni. Versenyzői tapasztalattal rendelkező érdeklődők jelentkezését várjuk, akik az FIA vonatkozó biztonsági szabályainak (egyáltalán nem teljesíthetetlen) betartását vállalni tudják. Akit érdekel a lehetőség, keressen bennünket a részletekért a marcoracingteamkft@gmail.com címen.
 
Meddig lehet nevezni az ISEUM Rallye-ra?
A nevezési zárlatot – tekintettel az előző versenyen „lesérült” jelentős számú autóra – pár nappal kitoljuk, így 2018. május 14. (hétfő) a nevezési lehetőség zárása.
 
murvan_az_igazi_-_iseum_rallye_2018_4
 
Nézők nevében érdeklődöm, hogy lesz-e belépő, és mennyibe fog kerülni?
Szombathely Megyei Jogú Városának köszönhetően a rendezvény minden programrésze ingyenesen látogatható, sehol nem kell belépőt váltania az érdeklődőknek. Azonban minden helyszínen kötelező betartani a sportbíró és pályabiztosító kollégák kéréseit, utasításait! NE feledjük: az autósport veszélyes üzem! A részt vétel lehetőségével mindenki saját felelősségére élhet.
És hogy mikor, merre, hova lesz érdemes kilátogatni, azt is megosztjuk majd a nézőkkel, többek között a hivatalos műsorfüzetünkben.
2018. május 17. hírek, home, interjúk
vissza

Marco Racing Team Kft 2018 ©

Az oldalon található szöveg, kép és videóanyag szerzői jog védelem alatt áll. Bármilyen felhasználásuk más oldalakon csak az oldal tulajdonosának írásos beleegyezésével lehetséges!