Ifj. Kanyik Antal: A bevállalós részek már alakulnak

Ifj. Kanyik Antal: A bevállalós részek már alakulnak

Ifj. Kanyik Antal és Nyirfás Juli a gyorsasági szakaszok felét megnyerve, Miskolchoz képest egy pozíciót előrébb lépve szerezte meg Salgótarjánban az ezüstérmet, a 6-os kategóriában, és a Rallye2 Bajnokság abszolút értékelésben egyaránt. Antiék örülnek az eredménynek, boldogok voltak a célban, hiszen a terveknek megfelelően fokozatosan gyorsulnak, és egyre jobban megbarátkoznak a Peugeot 208 R2-vel, amit legközelebb már murván igyekeznek majd megszelídíteni. Ifj. Kanyik Antallal beszélgettünk.
 

A tanulást tűztétek ki célul a zászlótokra Miskolc után, Salgótarjánban is. Ennek megfelelően készültetek a versenyre?
Igen, az autónkkal való további ismerkedésre helyeztük a legfőbb hangsúlyt Nógrádban. Mindig 100%-osan próbálunk felkészülni, fejben és technikailag egyaránt, de ezúttal megnéztük az ellenfeleink belső kamerás felvételeit is a Miskolc Rallye-ról, amiket az Interneten találtunk. Kielemeztük őket, összehasonlítottuk a sajátjainkkal és igyekeztünk ezekből is tanulni. Tudtuk a salgótarjáni rajt előtt, hogy hol kaptunk ki Miskolcon, próbáltunk változtatni, megtalálni néhányat, a Borsodban elvesztett másodpercekből. Salgótarján környékén én nem mostanában szerepeltem utoljára. Kazáron nagyjából négy éve, Sámsonházán egyáltalán nem, Cereden pedig az új aszfalton nem autóztam eddig. De jó volt, hogy nem dobált annyira, mint régen. Sámsonháza, a tréningen, utcai autóval olyan semmilyennek tűnt, ám versenyautóval már tetszett, hamar kiderült, hogy egy kifejezetten tempós, nem sok, de annál fontosabb kanyarokkal tarkított gyorsasági, ahol minden kanyarra alaposan rá kellett készülni.

Milyen volt a versenyetek?
Sok idő után most autóztunk először Pirelli gumikkal. Mivel a verseny előtt nem volt időnk tesztelni, így élesben kellett kitapasztalni, hogy hogyan működik az új gumink. Reggel vizes és nagyon hideg pályákon rajtoltunk el. Az első két gyorsaságin ezért igyekeztünk kalandmentesen végigautózni a szakaszokon, ami sikerült is. Ceredet azonban - az egész napunkat figyelembe véve - ki kell elemeznünk, hogy hol hagytuk bent a másodperceket. Sámsonházára már felszáradt a pálya, addigra hellyel-közzel a gumikkal is megbarátkoztunk, ráadásul sikerült felébrednünk, :-) keményen a gázba tapostunk és folyamatosan jó időket tudtunk menni. A második körben Kazáron, illetve Sámsonházán nyerni tudtunk, de Cereden, magunkhoz képest sokat fejlődve másodikak lettünk. Ez jó, ám az ellenfeleink is jelentősen gyorsulni tudtak. A harmadik körben csupán azt sajnáltam, hogy csak két gyorsasági volt, mert az eredményeket elnézve Sámsonházán nekünk állt a zászló, de ekkor már, ez a pálya nem szerepelt az útvonallapon. Kazáron behúztuk a hetedik gyorsaságit is, a nyolcból összesen négy speciálison mi voltunk a leggyorsabbak. A célban maximálisan meg voltunk elégedve a csapatunkkal, a javuló tempónkkal, a kocsinkkal, a gumikkal és az eredményünkkel is. Kitűnőeket tudtunk csatázni. A hétvégénkről azt a következtetést tudtuk levonni, hogy, ahol úgy istenesen át kell tolni az autót, ahol nem kell túl sokat gondolkodni, nagy tempónál, a bevállalós részeken talán már működik a dolog. A technikás pontokra pedig nagyon rá kell gyúrni, még jobban meg kell ismernünk a Peugeot-nk viselkedését az ilyen szituációkban. Lehet változtatni kell a beállításokon is, de az nem kérdés, hogy nekem fejlődnöm, pontosabban tanulnom kell még. De így is szép eredmény ez a kategória és abszolút második hely.  

Folytatás az Iseum Rallye-n?
Az év elején csak az öt aszfaltos versenyt írtuk be a versenynaptárunkba, de mivel elég jól állunk a bajnokságban, így változtak a bejegyzések, tervben van a Szombathely Rallye is. Intézzük az autónk alá a murvás futóművet. A mostani autónkkal még nem mentünk murván, a régivel tavaly is voltunk laza talajú versenyen, tapasztalatunk tehát van, de biztosan más érzés lesz a kettő. Itt is lesz mit tanulnunk. Összességében fokozatosan gyorsulni szeretnénk és előbb utóbb nyerni. De ezzel biztosan nem mondtam újat, hiszen sokaknak ez a célja.
Rallye2.hu – Salánki Gábor
2017. május 17. interjúk, Rallye2
vissza

Marco Racing Team Kft 2017 ©

Az oldalon található szöveg, kép és videóanyag szerzői jog védelem alatt áll. Bármilyen felhasználásuk más oldalakon csak az oldal tulajdonosának írásos beleegyezésével lehetséges!