Egy, meg egy feles, meg egy kis sár

Másfélszeres pontokkal, 104,5 kilométernyi gyorsaságival, gigahosszú, új pályával, két versenynappal és rajtceremóniával várja ezúttal Szombathelyre a Marco Racing Team csapata, a Rallye2 Bajnokság versenyzőit. Kellhet ennél több? Igen. Nagy csaták és sok célba érkező versenyautó. Az extra izgalmat a napok óta ázó, saras vasi pályák okozhatják.

Egy, meg egy feles, meg egy kis sár

Az előzetes nevezési lista szerint a Rallye2 Bajnokság mezőnyébe 33 versenyző, és 5 előfutó páros adta le a nevezését, így a Rallye2 égisze alatt 38 autó fog átgurulni pénteken este az Iseum előtt felállított rajtdobogón. Az előző fordulóban, Miskolcon óriási küzdelemben dőlt el az abszolút győzelem sorsa. Az utolsó szakasz előtt mindössze 0,8 másodperccel vezettek Trencsényi Vincéék. Ezt Tim Gáborék (Opel Adam) ledolgoztak és 4,6-el mp-el megnyerték a borsodi futamot, ami a pályafutásuk első Rallye2-es győzelme volt. Tim Gabiék Szombathelyen is szívesen felállnának a győzelmi dobogó legfelső fokára, de a pályaautózásról rallye-ra váltó pilóta óvatos, hiszen először teszi majd próbára a tudását murván. Trencsényiék helyzete egy fokkal jobb, mivel már van laza talajon szerzett tapasztalatuk, de a Ford Fiestával még sosem jártak murván. Vincének ráadásul az állandó navigátorát, Pannuska Dávidot is nélkülöznie kell a vasi futamon. Ráti Gergőék (Ford Escort MK2) Tim Gáborékkal járnak egy cipőben, újdonság lesz nekik a murva, de Gergő egy murvás teszt alapján nagyon bizakodó, a miskolci kiesésük után, az egri abszolút, és a géposztály győzelmüket szeretné megismételni Szombathelyen. Utóbbi pozícióért Nagy Varga Gézáékkal (BMW) és Krehlik Nándorékkal (Lada VFTS) vívhatnak nagyot. A P12-ben izgalmas pillanatoknak lehetünk garantáltan szemtanúi, hiszen az egri második hely és a miskolci kategória diadal után „megjött az étvágya” Üveges Sándoréknak, (Lada VFTS) de Zsebe Gáborék, még akkor is esélyesek a géposztály első helyére, ha a régi motor dohog majd Szombathelyen is a Skoda Felicia motorterében. A két géposztály győztest viszont nagyon sokan fogják kergetni. Ruszó Krisztiánék (Lada VFTS) Egerben nem indultak, Miskolcon kiestek, Szabó Attiláéknak (Lada) az Iseum Rallye lesz idén az első versenye, Kolencsik Balázsék a borsodi borulásuk után bizonyítani akarják, hogy igenis jó ötlet volt 207-es Peugeot-ból versenyautót építeni, miközben Szabó Norberték (Lada) és Pethő Istvánék (Lada VFTS) is kiéheztek már a sikerre. Pethőék ráadásul Miskolcon csak karnyújtásnyira voltak a sikertől, másodikak lettek a P12-ben. Az 5-ös géposztályban Neukirchner Andrásék pályáznak talán a legnagyobb eséllyel a győzelemre, bár András tuti, hogy ráhajt majd az abszolút első helyre is, amennyiben a Hondájuk nem tesz nekik ezúttal is keresztbe. A géposztály bajnokai, Gyöngyösi Marcellék Miskolcon lemaradtak a dobogóról, de ezúttal is csak a jókedv lesz nekik fontos, ám azért örülnének, ha Szombathelyen jutna nekik is egy kupa a futam végén. Hazai pályán küzd, ezúttal egy Honda Civic-el Marton Zoltán és Horváth Krisztián, akik kupákat szereztek a legutóbbi megmérettetésen. A 6-os géposztályban elég faramuci a helyzet, az élmezőnyben mindenkinek van valami nyűgje. Timék és Trencsényiék helyzetét már elemeztük, de Dudás Gergőékről is szót kell ejtenünk, mivel a Citroen C2R2 Max-ukat egy Ford Fiesta R2T-re cserélték, amivel egyértelműen esélyesek (lennének?) a futamgyőzelemre, ám nem rohanhatnak neki fejjel a falnak, meg kell ismerniük az új szerzeményt. A 6-os és a 7-es géposztályból kerülnek ki a 2WD kupa résztvevői. Baksai Lászlóék a Miskolcon elszenvedett takaros bukásukat követően, 4 év pihenő után előhúzták Erdei Zoli udvaráról a ponyva alól, az Erdei-Mantz duó egykori kategóriabajnok Ladáját, és ezzel fognak a P12 helyett, a 6-os géposztályban, és a 2WD kupában szerepelni. Utóbbi kategória érdekessége, hogy a két éllovas duó, Molnár Ferencék és Szepesi Marcellék nem indulnak az Iseum Rallye-n, így az ellenfeleknek, szinte soha vissza nem térő alkalmuk lesz a felzárkózásra. Köztük lesznek Fróna Jánosék és Hofbauer Tamásék is, akik Miskolcon kibérelték maguknak a géposztály dobogójának második és a legfelső fokát.
A Rallye2 Bajnokság mezőnyével első ízben pénteken este, az Iseum előtt felállított rajtdobogón találkozhat a közönség, majd éjszaka, az ORB, az ORC és a Historic Bajnokság versenyautóival együtt, a Rallye2-es autókat is megcsodálhatják a rajongók Szombathely gyönyörű főterén, a parc fermében. Szombaton délután, 16:23-kor rajtol el a 201-es autóval a Tim-Timár duó, Szelestén, ami után 16:52-kor vár még egy pálya aznap a mezőnyre. Vasárnap lehet nyugodtan pihenni, mert csak „hajnali” 9:30-kor kell kigurulni a parc ferméből és 10:36-kor eresztik szabadjára a Rallye2-esek a lóerőket, immár a harmadik, 15 kilométeres szakaszon, Farkaserdőn, amit az új, 22,5 km-es gyorsasági követ Hosszúperesztegen. A célba 17:15 körül várják a mezőnyt, ahol a megszokottól eltérően, a hosszú versenytáv miatt egy teljes verseny és még egy fél futam pontjait fogják kiosztani, az összesen hat szakasz után, az Iseum előtt, a rajt után célként is funkcionáló dobogón.
Rallye2.hu – Salánki Gábor   
2018. május 25. home, Rallye2
vissza

Marco Racing Team Kft 2018 ©

Az oldalon található szöveg, kép és videóanyag szerzői jog védelem alatt áll. Bármilyen felhasználásuk más oldalakon csak az oldal tulajdonosának írásos beleegyezésével lehetséges!