Csomós Mixi gyorsan tanul

Csomós Mixi gyorsan tanul

A Rallye2 Bajnokság versenyzői közül többen is abban bíztak, hogy Szombathelyen elkaphatják Csomós Mixiéket, mivel a sárospataki pilóta életében nem vezetett még murván. Az igazságtól nem jártak messze, akik ezt gondolták, csupán 3,1 másodpercet tévedtek. Ugyanis az utolsó gyorsaságin (is) szenzációsat autóztak Csomósék és több mint 12 mp hátrányt lefaragva, idén harmadszor szerezték meg az abszolút győzelmet, a power stage maximális pontjaival együtt, amivel természetesen toronymagasan vezetik a bajnokságot.

 


Rengeteg extrával várta Szombathelyre a Marco Racing Team csapata a Rallye2 Bajnokság versenyzőit. A majdnem 100 kilométernyi gyorsasági táv előtt, pénteken este rajtceremóniával kezdődött a verseny. Szombaton délután kettő gyorsasági szakasszal, indult a száguldás, majd vasárnap még ötöt kellett teljesítenie a mezőnynek, mindezt másfélszeres pontokért. Szombaton, Acsád adott otthont az első szakasznak, ahová óriási rendőri jelenlét mellett lehetett eljutni az etapon. Ifj. Kanyik Antalék kezdték legjobban a versenyt, ők nyerték az acsádi szakaszt, de volt olyan, akiknek már ezt a pályát sem sikerült – épségben – teljesíteni. Kuncz Dezsőéknek a rajt pillanatában tört el a Hondájukban a féltengely, szuperrallyeval autóztak egészen a másnapi célig. Acsádon viszont utol érték őket Zsebe Gáborék, akiket két kilométeren át nem vettek észre a porban Kunczék, így alaposan megdobálták kövekkel Zsebéék Skodáját. Balics Ákosék Hondájában a differenciálmű robbant fel. A második szakaszon elpártolt a szerencse a szakaszgyőztes Ifj. Kanyikéktól, mert az ugratók előtt túlcsúsztak, és több, mint egy percig nem tudták beindítani a Peugeotjukat. Bodogánék a kuplunggal küzdöttek, Zsebéék pedig Martonékat érték utol a söptei úti pályán. A második „kődobálós” menet már annyira megviselte a kocsijukat, hogy tönkre mentek a lámpák, a szélvédő és minden egyéb alkatrész az autó elején, ki kellett állniuk, Gabi pedig rettenetesen bosszús volt. A Rallye Katlanban többen is orra érkeztek az ugratók után. Trencsényi Vincéék, Jánosa Ákosék és Gyöngyösi Marcellék is alaposan feltúrták a vasi murvát a kocsijuk elejével. A legrosszabbul Gyöngyösiék jártak, mert úgy megütötték a hűtőt, hogy mire a szervizbe értek a rendszerben alig maradt víz. Dőlt a gőz a motortérből, miközben a pilóta agyvize is forrott a dühtől. Eddig mindig a technika tett nekik keresztbe, most pedig, - amikor tökéletes volt az autó - Marci vétett egy komoly hibát. Áldotta is magát gazdagon. A napot, 1,2 másodperces előnnyel Csomós Miklósék zárták az élen, Jánosáék, és Vizelliék előtt. Vasárnap Bögötén kezdődött a versenynap, ahol Bodogánéknak, az eltört váltókar miatt véget is ért az M6Log Iseum Rallye. A negyedik gyorsaságin Jánosáéknak sikerült túlcsúszniuk, de nem történt nagyobb probléma az eset során. Érdekesség, hogy minden új R2-es autót hajtó pilótának ez volt az első megmérettetése az új autójával murván. Az ötödik gyorsaságin Szabó Attiláék Ladája alól csaknem kiesett a teljes hátsó híd, alig tudtak eljutni a kocsival a szervizbe. Az ötödik gyorsaságin Berényi Lászlóék voltak a leggyorsabbak, de mindössze 0,2 másodperccel „büntették” Csomósékat és további 8 tizedet vertek rá Jánosáékra. Elég szoros volt a befutó. Az utolsó körre két gyorsasági maradt. Bögöte és a Farkaserdő „tuningolt” változata, ami a power stage is volt egyben, a maga több, mint 25 kilométerével. Bögötén a sok műszaki gondjuk miatt Trencsényiék csak a biztonságra törekedtek, Papp Lászlóék túlcsúsztak a Volvojukkal, László Martinék Citroenje alól pedig kitört az egyik kerék. Szerencsétlenségükre olyan szűk helyen álltak meg, hogy a mögöttük érkezők nem fértek el mellettük. Nézők nem voltak a közelben, ezért csak a versenyzőtársakkal közösen tudták letolni az útról a kocsit, a mezőny végének pedig etap lett a szakasz. Farkaserdőre úgy ért oda az élmezőny, hogy Vizelliék 12,3 másodperccel álltak az élen. Ifj. Kanyikék sokat ledolgoztak az előző napon begyűjtött hátrányból, már az ötödik helyért küzdöttek, de egy kisebb bukkanó után váratlanul orra esett a Peugeot-juk, alig öt kilométerrel a vége előtt kényszerültek kiállni. Dián Attiláék még tőlük is rosszabbul jártak, ugyanis fölborultak a Suzukijukkal a power stagen, amit végül Csomósék nyertek meg. A Citroen-es duó 15,4 másodpercet adott Vizelliéknek, - akik ekkor „csak” harmadikak lettek Jánosáék mögött – amivel 3,1 másodpercnyi előnyre tettek szert, a futam végére. Ezzel megnyerték a versenyt is, ami nem kis fegyvertény, ha azt vesszük figyelembe, hogy az Iseum Rallye előtti teszteket leszámítva, Mixi, a csattogós lepkén kívül, nem túl sok mindent irányított laza szerkezetű talajon. Vizelli Karcsiék lettek a másodikak, Jánosa Ákosék pedig a dobogó alsó fokára állhattak fel, ami mindkettőjüknek a legjobb idei eredménye. A 6-os géposztályban Csomósékat és Jánosáékat, Berényiék követték a célban. Az 5-ös géposztályban megtérült Gyöngyösi Marcellék minden küzdelme, mert egyedüliként, így természetesen győztesként értek célba. A P12-ben valamint a Lada kupában Vizelliék után Szabó Attiláék gurultak át a célkapun, a bronzérem pedig Balogh Balázsékhoz, azaz Csigolyékhoz került, akik a korábbi rossz tapasztalataik miatt nem hozták el Szombathelyre az újonnan épített Ladájukat, hanem inkább egy régebbit raktak össze a kosárból, a murvára. A P13-ban a továbbra is gyenge motorral hajtott Volvo-val értek el újabb győzelmet a Papp tesók, akik igazi „murvaszüzeket” Galuska Szabolcsékat és Riskó Dánieléket előzték meg, míg a 2WD kupa győzelme az idei első versenyét teljesítő Molnár Ferenc-Kása Ferenc duóhoz került.
A Rallye2 Bajnokság júniusban, Székesfehérváron folytatódik, ahol elég komolyan fel kell kötne a Rallye2-es versenyzőknek a tűzálló alsójukat, amennyiben móresre akarják tanítani az öregecske Citroen C2R2 Max-al idén eddig több, mint 100%-os teljesítményt nyújtó Csomós Miklós-Nagy Attila párost.

Rallye2.hu – Salánki Gábor

2017. május 23. home, Rallye2
vissza

Marco Racing Team Kft 2017 ©

Az oldalon található szöveg, kép és videóanyag szerzői jog védelem alatt áll. Bármilyen felhasználásuk más oldalakon csak az oldal tulajdonosának írásos beleegyezésével lehetséges!