Balázs Kornél: Senkinek sem esett ez jól

Balázs Kornél: Senkinek sem esett ez jól

Nem sikerült jól Adamcsek István Citroenjében, Balázs Kornél bemutatkozása, pedig a Trabanttal nagyon ügyes és népszerű pilóta mindent megtett a tökéletes futamért. Óvatosan, tudatosan kezdte a barátkozást a sajátjánál erősebb versenyautóval. A körülmények mégis kibabráltak vele. Már az első gyorsasági szakasz vége előtt fel kellett adniuk a nógrádi versenyt. Kornél, Szombathelyen navigátorként tér vissza, de előtte azért kifaggattuk, hogy mi történt velük a kazári gyorsasági szakaszon.
 

Hogyan készültetek a salgótarjáni versenyre és hogyan kerültél Adamcsek Pista bácsi mellé, a Citroen-be?
Én az Interneten hirdettem, hogy navigátort keresek magam mellé, a Trabantomba. Pista bácsi felfigyelt erre és megkeresett, hogy mi lenne, ha kipróbálnám az autóját, mert most éppen van rá lehetőség. Megállapodtunk és beültem a kis C2-be egy FRT futamra. Megtetszett a kocsi és úgy döntöttünk, hogy Salgótarjánban részt veszünk a versenyen. A pályák, Sámsonháza kivételével ismerősek voltak, Ceredet vártam is, mert nagyon kedvelem, de sajnos odáig már nem jutottunk el, az első gyorsaságin kiestünk.

Mi történt veletek és milyen volt ez a pár kanyar híján egy teljes szakasz?
Sokat nem tudok mesélni a salgótarjáni futamunkról. :-( A szombati prológ után vasárnap reggel, hideg, ködös, nedves körülmények fogadtak minket Kazáron. Próbáltam óvatos lenni, figyelni a féktávokra. Egy lassítóban mégis megcsúszott a kocsi hátulja, talán túl keményre hagytuk a beállításokat, vagy az is lehet, hogy más gumikeveréket kellett volna feltenni. Nincs sok tapasztalatom a slick gumikkal és egy ilyen, a Trabantomhoz képest gyorsabb autóval sem. De úgy tűnt, hogy alapjaiban véve nem megyünk rosszul. Az utolsó előtti kanyarban estünk el. A kanyar előtti féktávon elúszott az autónk, nem tudtam összeszedni, így feltekeredtünk a szalagkorlátra. Ez nem is lett volna olyan óriási baj, de ott volt az utunkba egy lebetonozott közúti jelzőtábla, ami könnyűszerrel kikapta az autónk alól a jobb első futóművet, ez pedig megpecsételte a sorsunkat. Testileg nem sérültünk, a vállam rándult meg mindössze egy kicsit, a lelki sérülések sokkal nehezebben gyógyultak és gyógyulnak, mint a fizikális panaszok. Senkinek sem esett ez jól.

Ezután a nem betervezett fiaskó után hogyan tovább?
Minden anyagi forrásomat a kocsi javítására kell fordítani, így nem biztos, hogy lesz még lehetőségem beülni ebbe az autóba, pedig szerettünk volna több közös versenyt is teljesíteni vele. Sok minden függ most attól, hogy hogyan alakul az évem és a dolgaim. A Trabanttal biztos, hogy ott leszünk az idei Barum Rallye-n, Csehországban, valamint még ebben a hónapban visszaülök a jobb1-be, mert Szombathelyen, az Iseum Rallye-n Szabó Attilának fogom diktálni az itinert a Ladájában, a murvás Vas megyei pályákon, a Rallye2 Bajnokságban.
Rallye2.hu – Salánki Gábor
2017. május 17. interjúk, Rallye2
vissza

Marco Racing Team Kft 2017 ©

Az oldalon található szöveg, kép és videóanyag szerzői jog védelem alatt áll. Bármilyen felhasználásuk más oldalakon csak az oldal tulajdonosának írásos beleegyezésével lehetséges!